سوالات متداول

آزمون
شرکت در آزمون آنلاین مدرسه‌ای:
برای شرکت در آزمون آنلاینی که مدرسه برای شما ایجاد کرده است، باید با «نام کاربری» و «رمز عبوری» که مدرسه در اختیار شما قرار داده، وارد پروفایل خود در تام 24 شوید. پس از ورود، در صفحۀ خانه، بخش آزمون‌های پیش رو، آزمون خود را پیدا کنید. در صورتی که زمان آزمون فرا رسیده باشد، روی گزینۀ ورود کلیک نمایید تا وارد آزمون شوید. اگر به علت پایین بودن ســرعت اینترنت، آزمـون خود را در این صفحه مشاهده نکردید، از منوی اصلی، به قسمت میزکار > مدیریت آزمون مراجعــه نمایید.
شرکت در آزمون آنلاین عمومی:
شما در هر پایه و رشتــه‌ای که هستید، می‌توانید در آزمون‌های همگانی تام 24 شرکت کنید. برای این کار، باید از منوی اصلی، به قسمت میــزکار > جستجوی آزمون مراجعه نمایید و در بخش آزمون‌های جدید، آخرین آزمون‌هــای ساخته شده ویژۀ پایه و رشتۀ خود را مشاهده کنید. با انتخاب گزینۀ بیشتر، به لیست تمامی آزمون‌های موجود دسترسی خواهید داشت. شرکت در این آزمون‌ها گاهی رایگان و گاهی مشروط به پرداخت هزینه است. لازم به ذکر است که کارنامۀ این آزمون‌ها فقط برای شما به نمایش درمی‌آید و مدرسه و سایر افراد به کارنامۀ شما در آزمون‌های آنلاین همگانی تام 24 دسترسی نخواهند داشت.
گزینه از دست رفته (lost question):
این مورد به علت اختلال یا قطعی اینترنت شما رخ می‌دهد. با این‌حال در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید با مدرسه خود همــاهنگ فرمایید، مدرسه شناسۀ آزمون و سؤالاتی را که مدنظرتان است را برای ما ارسال می‌کند تا به تیم فنی ارجاع و در صورتی که موردی غیر از اختلال اینترنت یافت شد، اعلام گردد. لازم به ذکر است بررسی این موارد به علت روند دقیق و کامل، تا ۷۲ ساعت زمان خواهد برد. در نظر داشته باشید به علت حجم بالای دیتا، بررسی فنی تنها برای آزمون‌هایی امکان‌پذیر است که از اجرای آنها کمتر از ۷۲ ساعت گذشته باشد.
تغییر گزینه:
با توجه به ساختار برنامه‌نویسی تام 24، هیچکس جز شخص شما امکان تغییر گزینه در حین آزمون را ندارد. اگر در زمان برگزاری آزمون ناخواسته از اکانت خود خارج شدید، این احتمال وجود دارد که شخص دیگری وارد اکانت شما شده و گزینه را تغییر داده باشد. تیم پشتیبانی تام 24 به شما پیشنهاد می‌کند در اولین فرصت، رمز عبور خود را به عبارتــی که به راحتــی قابل حدس زدن نباشد، تغییر دهید. همچنین در نظر داشــته باشید در صــورتی که با تلفن همــراه یا تبلت آزمــون می‌دهید، هنــگام جا به جایی بین سؤالات، سهوا گزینه‌های سؤالات دیگر را تغییر ندهید.
عوض نشدن گزینه:
در صورتی که گزینه‌ای را تغییر دادید و تغییر ثبت نشده، به علت اختلال (سرعت بسیار پایین) در اینترنت شماست. پیشنهاد می‌کنیم پیش از اتمام زمان آزمون یا انتخاب گزینۀ «تحویل دفترچه»، یک بار تمام پاسخ‌های خود را چک فرمایید. همچنین اگر سرعت اینترنت شما بسیار پایین است یا در حین آزمون، شاهد اختلال در اینترنت بوده‌اید، در صفحه‌ای که گزینه‌ها را تغییر داده‌اید، یک بار صفحه را به‌روزرسانی و از ثبت گزینه، اطمینان حاصل کنید.
ندیدن آزمون مدرسه:
در صورتی که زمان آزمون به پایان رسیده باشد، آزمون دیگر به شما نشان داده نمی‌شود. همچنین دقت فرمایید برای دسترسی به آزمونی که مدرسه برای شما ایجاد کرده است، باید حتماً با نام کاربری و رمز عبوری که مدرسه در اختیار شما قرار داده، وارد تام 24 شوید.
غیبت در آزمون:
متأسفانه بعد از اتمام زمان آزمون، هیچ راهی برای ورود به آزمون وجود ندارد.
بازگشت به آزمون پس از تحویل دفترچه:
تحویل دفترچه به منزلۀ تحویل برگه و خروج از جلسۀ امتحان است؛ درنتیجه، امکان بازگشت به آزمون وجود ندارد.
به هم ریختن فونت سوال:
چنانچه به علت سرعت پایین اینترنت، شکل‌ آزمون‌ در درس هایی مانند ریاضی، شیمی و فیزیک به‌درستی بارگذاری نشد و پس از چند ثانیه همچنان مشکل برطرف نگردید، اینطور عمل کنید: درصورت استفاده از کامپیوتر/لپ‌تاپ: کلیدهای ترکیبی ctrl+shift+R را فشار دهید تا صفحه مجدداً برای شما بارگذاری شود. درصورت استفاده از موبایل: حتماً با مرورگر chrome وارد سایت تام 24 شوید، به بالای صفحه بروید و با کشیدن صفحه به پایین، صفحه را به‌روزرسانی نمایید.
کاربر دیگری با نام کاربری شما وارد شده است:
این پیام تنها در صورتی ارسال می‌شود که فرد دیگری وارد اکانت شما شده باشد. لطفاً در اولین فرصت رمز عبور خود را تغییر دهید. رمز عبور باید حداقل شش کارکتر و شامل عدد و حروف انگلیسی باشد.
بانک سوال
کارنامه
کلاس آنلاین
منتآکادمی
ورود
خرید
پروفایل
عمومی
توصیه